UAEU2.JPG

Із 1 липня 2020 року набули чинності зміни до Закону України  “Про Державний реєстр виборців”, внесені прикінцевими положеннями Виборчого Кодексу України. На виконання цих змін із 1 липня 2020 року впроваджуються електронні сервіси, які дозволяють виборцям подавати заяви до відділів ведення Державного реєстру виборців через мережу “Інтернет” з використанням кваліфікованого електронного підпису. Про це інформують у відділі адміністрування Державного реєстру виборців апарату Черкаської обласної державної адміністрації.

Для цього Вам потрібно зайти на офіційний веб-сайт Державний реєстр виборців в Кабінет виборців та знайти розділ “Заяви, запити”, де й необхідно буде ідентифікуватися за допомогою електронного підпису.

Відтак, із 1 липня 2020 року виборці мають змогу надіслати до відділів ведення Державного реєстру виборців (на Черкащині їх 27) із використанням мережі “Інтернет” такі звернення:

  1. Звернення щодо включення до Реєстру.
  2. Звернення про внесення змін до ідентифікаційних персональних даних.
  3. Звернення щодо зміни виборчої адреси.
  4. Звернення про внесення змін до відомостей про постійну нездатність пересуватися самостійно.
  5. Звернення щодо неправильностей у Реєстрі стосовно іншої особи.
  6. Запит щодо змісту персональних даних.
  7. Запит щодо виборців за власною виборчою адресою.

До відповідних звернень додаються скан-копії документів, що підтверджують необхідність змін.

Виборець, для визначення йому відділом ведення Державного реєстру виборців виборчої адреси за місцем фактичного проживання може звернутися з відповідною заявою у міжвиборчий період та у перші п’ять днів відповідного виборчого процесу або процесу референдуму – до відділу ведення Реєстру, повноваження якого поширюються на територію, до якої належить місце фактичного проживання виборця.

До заяви необхідно додати документи, які підтверджують, що виборець фактично проживає за вказаною в заяві адресою. Це може бути копія одного з таких документів (оригінали повинні бути при собі, якщо виборець звернувся особисто до відділу ведення Реєстру):

  1. Договір оренди житла, на підставі якого виборець проживає за відповідною адресою;
  2. Документ, який засвідчує здійснення виборцем підприємницької діяльності за відповідною адресою, виданий органом державної влади чи органом місцевого самоврядування.
  3. Документ, який підтверджує право власності на житло за адресою, яку виборець просить визначити його новою виборчою адресою.
  4. Довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи;
  5. Документ, що засвідчує здійснення виборцем догляду за особою, місце проживання якої зареєстроване відповідно до Закону України „Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні“ за відповідною виборчою адресою.
  6. Документ, що засвідчує перебування виборця у шлюбі або у родинних відносинах із особою, місце проживання якої зареєстроване відповідно до Закону України „Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в України“ за адресою, яку виборець просить визначити його новою виборчою адресою.

Окрім того, важливо, що виборець, якому за його мотивованою заявою відділом ведення Реєстру буде визначено іншу виборчу адресу, ніж адреса, за якою зареєстровано його місце проживання, може звернутися до відділу ведення Реєстру з новою заявою не раніше ніж через 180 днів після дати внесення до Реєстру останньої зміни його виборчої адреси.

Нагадуємо, що виборчий процес місцевих виборів розпочинається за 50 днів до голосування. Отож, із 1 липня до 9 вересня 2020 року (5-й день виборчого процесу місцевих виборів 2020) кожен виборець зможе змінити виборчу адресу та проголосувати за новою виборчою адресою на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Враховуючи складну ситуацію із поширенням COVID-19, просимо виборців користуватися наданою можливістю звертатися до відділів ведення Державного реєстру виборців із використанням мережі “Інтернет”.