gerbuk.JPG

Ватутінське комунальне підприємство теплових мереж доводить до відома всіх споживачів теплової енергії, що абонентам за індивідуальними договорами, з 1 грудня 2021 року встановлена плата за абонентське обслуговування на один особовий рахунок щомісяця протягом року у розмірі:

  • у багатоквартирних будинках з вузлами комерційного обліку в розмірі 35 грн.(з ПДВ);
  • у багатоквартирних будинках без вузлів комерційного обліку у розмірі 26 грн.(з ПДВ).

Нарахування Плати за абонентське обслуговування передбачено наступними нормативними актами:

  • Закон України ''Про житлово-комунальні послуги'';
  • Закон України ''Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання'';
  • Закон України ''Про метрологію та метрологічну діяльність'';
  • Постанова КМУ від 21.08.2019 № 830 ''Про затвердження Правил надання послуги з постачання теплової енергії і типових договорів про надання послуги з постачання теплової енергії'';
  • Постанова КМУ від 21.08.2019 № 808 ''Про встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента для комунальних послуг, що надаються споживачам за індивідуальними договорами про надання комунальних послуг або за індивідуальними договорами з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання комунальних послуг''.

Що включається до Плати  за абонентське обслуговування?

Плата за абонентське обслуговування за індивідуальними договорами встановлена відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги» зі змінами та доповненнями, що включає:

  • витрати, пов’язані з укладенням договору про надання комунальної послуги (договірна робота, яка проводиться безпосередньо за кожною квартирою);
  • витрати підприємства по здійсненню розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами;
  • нарахуванням та стягненням плати за спожиті комунальні послуги (ведення обліку кожної квартири, внесення показників, формування квитанцій);
  • обслуговування, заміна, повірка вузлів комерційного обліку води (у разі їх наявності у будівлі споживача);
  • виконання інших функцій, пов’язаних з обслуговуванням виконавцем абонентів за індивідуальними договорами (крім обслуговування та поточного ремонту внутрішньобудинкових систем теплопостачання).

 

Кому нараховується Плата за абонентське обслуговування?

Дія Закону України «Про житлово-комунальні послуги» поширюється, зокрема, на індивідуальних споживачів - фізичних або юридичних осіб, які є власниками (співвласниками) нерухомого майна, або за згодою власника інша особа, яка користується об’єктом нерухомого майна і отримує комунальну послугу для власних потреб та з якою або від імені якої укладено відповідний договір про надання житлово-комунальної послуги.

Згідно Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку»:

- багатоквартирний будинок - житловий будинок, в якому розташовано три чи більше квартири. У багатоквартирному будинку можуть також бути розташовані нежитлові приміщення, які є самостійними об’єктами нерухомого майна.

- співвласник багатоквартирного будинку - власник квартири або нежитлового приміщення у багатоквартирному будинку.

З огляду на вище викладене, плата за абонентське обслуговування нараховується всім споживачам, з якими діє індивідуальний договір в багатоквартирному будинку – населенню, юридичним особам, фізичним особам-підприємцям та бюджетним установам.

Які розміри Плати за абонентське обслуговування, затверджені підприємством?

Плата розрахована виконавцем комунальної послуги з постачання теплової енергії (Ватутінське КПТМ) по фактичних витратах 2020 року та затверджена Наказом по підприємству від 27.10.2021р № 62/ОД і становить:

- для споживачів, що проживають у будинках з встановленими вузлами комерційного обліку – 35,00 грн (з ПДВ);

- для споживачів, що проживають у будинках без встановлення вузлів комерційного обліку – 26,00 грн (з ПДВ);

Граничний розмір плати встановлюється Кабінетом Міністрів України згідно постанови КМУ від 21.08.2019р. № 808 з 01.12.2021 року  становить 35,19 грн. на один особовий рахунок (помешкання) споживача.

 Чи поширюються пільги та субсидії на Плату за абонентське обслуговування?

Так, пільги та субсидії надаються на Плату за абонентське обслуговування, згідно постанови КМУ від 06.08.2014р № 409 ''Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування'' визначено:

''Установити, що пільги і субсидії на оплату абонентського обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються за індивідуальними договорами про надання комунальних послуг або за індивідуальними договорами з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання комунальних послуг, надаються в межах граничного розміру плати за абонентське обслуговування, визначеного відповідно до статті 4 Закону України ''Про житлово-комунальні послуги'' (пункт 3Постанови).

Який порядок оплати Плати за абонентське обслуговування?

Розрахунковим періодом для оплати є календарний місяць. Термін оплати аналогічний послугам з постачання теплової енергії – не пізніше останнього дня  місяця, що  настає  за  розрахунковим  періодом.

Кошти споживачами сплачуються на один банківський рахунок разом з оплатою послуг з постачання теплової енергії. В разі не повної оплати, платіж розподіляється так: в першу чергу - в рахунок плати за послугу, в другу чергу - в рахунок плати за абонентське обслуговування.

У разі коли співвласники багатоквартирного будинку самостійно не обрали однієї з моделей організації договірних відносин, визначених частиною першою статті 14 Закону України ''Про житлово-комунальні послуги'', та/або не дійшли згоди з виконавцем про розмір плати за обслуговування внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, плата виконавцю за індивідуальним договором складається з плати за послугу та плати за абонентське обслуговування.

Чому введення Плати за абонентське обслуговування не є збільшенням тарифів підприємства?

До введення в дію тарифу на послугу з постачання теплової енергії витрати на абонентське обслуговування були включені до тарифу на послугу з централізованого опалення. Відповідно до чинного законодавства дані витрати вилучені з тарифу на послугу з постачання теплової енергії і обраховані окремо, як  Плата за абонентське обслуговування.

Чи треба оплачувати за абонентське обслуговування при відсутніх обсягах споживання теплової енергії в міжопалювальний період?

Так. Перелік послуг, які включені до плати за абонентське обслуговування не залежить від спожитих послуг. Працівники відділу збуту зобов’язані щомісяця забезпечити споживачу абонентський супровід: звірку даних, виготовлення довідок, друк та доставку квитанції, інформування управління соціального забезпечення за потреби, також збирати кошти на повірку загально будинкових лічильників тепла та їх заміну (на час непрацездатності). Слюсар КВП та А має перевіряти на справність лічильник тепла (при наявності), при необхідності провести дрібний ремонт, демонтувати та встановити його.