UAEU2.JPG

17 вересня Верховна Рада України прийняла у другому читанні та в цілому проект закону «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо приведення у відповідність положень бюджетного законодавства у зв’язку із завершенням адміністративно-територіальної реформи» № 3614.

 

Він передбачає, що сільські, селищні, міські бюджети більше не залежатимуть від району. Всі 1469 територіальних громад, території яких уже затвердив Уряд, перейдуть на прямі міжбюджетні відносини з державним бюджетом.

На Черкащині в 57 ОТГ відбулися перші вибори. До кінця року в області завершать створення спроможних громад. За новим перспективним планом їх буде 66, які охоплять 100% населення та площі області.

Відповідно до схвалених змін, доходи і видатки між бюджетами районів та територіальних громад розмежують. Районні бюджети пропонується виключити із системи горизонтального вирівнювання. Тобто районні бюджети не отримуватимуть базову дотацію і не будуть на прямих міжбюджетних відносинах з державним бюджетом.

Формування районних бюджетів здійснюватиметься за рахунок:

► власних доходів:

–          податок на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності, засновником яких є райрада,

–          плата за ліцензії та сертифікати господарської діяльності, що видані РДА,

–          орендна плата за користування майном, що перебуває в комунальній власності, засновником яких є райради;

–          орендна плата за водні об’єкти, що надаються РДА та райрадами (до розмежування між громадами)

–          інші доходи.

► дотацій та субвенцій, які можуть спрямовуватися з інших бюджетів.

Бюджети територіальних громад, згідно з чинним бюджетним та податковим законодавством, будуть на прямих міжбюджетних відносинах з державним бюджетом. Серед їх основних надходжень:

–          ПДФО 60 %

–          місцеві податки і збори

–          рентні платежі

–          акцизний податок

–          доходи від використання комунального майна

–          плата за надання адміністративних послуг

–          трансферти (дотації, субвенції) тощо.

Отже, територіальні громади матимуть фіксовані джерела наповнення місцевих бюджетів та самостійно прийматимуть рішення щодо напрямків спрямування наявного ресурсу для функціонування та розвитку своїх громад.