UAEU2.JPG

Перевізники й надалі возитимуть визначені пільгові категорії громадян у громадському автотранспорті Черкас на безоплатній основі. Такий консенсус був досягнутий на нараді в ОДА під головуванням очільника області Юрія Ткаченка. У ній також узяли участь представники громадських організацій.

Як зауважив обласний керманич, раніше компенсація за пільгові перевезення здійснювалася коштом державного бюджету. Однак із 2016 року видатки на відшкодування витрат за пільговий проїзд включено до видатків місцевих бюджетів, відповідно до ст. 91 Бюджетного кодексу України.

– Проблема в обласному центрі, цей градус напруги, відколи перевізники заявили, що з 14 липня припинять возити пільговиків, виникла, бо в міському бюджеті їм узагалі не передбачили коштів на компенсацію, – пояснив Юрій Ткаченко. – Місто фінансує лише електротранспорт, своє комунальне підприємство. Але пільговики їздять як у тролейбусах, так і в автобусах. І я закликаю всіх чітко дотримуватися чинного законодавства. Треба перестати спекулювати Конституцією України, беручи до уваги винятково вигідні для себе положення. Бо, окрім усіх норм, які зазвичай згадують, Конституція також визначає, що винятково Законом «Про Державний бюджет України» визначаються будь-які видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків. Тож кожен має робити свою справу якісно та відповідально.

Як наголосив голова Черкаської ОДА, системної проблеми з пільговими перевезеннями по області немає. У місцевих бюджетах на відповідну компенсацію загалом передбачено майже 25 млн грн.

– Якщо говорити про міста, то, приміром, в Умані це питання врегульовано належним чином, – сказав Юрій Ткаченко. – Обласний центр, за бажання, може перейняти досвід. Водночас я закликаю міську владу Черкас сідати з перевізниками за стіл перемовин, створювати фахову робочу групу та напрацьовувати механізм урегулювання конфлікту. Жодна зі сторін не має права перекладати цю проблему на пільговиків і маніпулювати ними. У них є права, а завдання влади – забезпечувати ці права. Це ж стосується і Звенигородського району, де ми фіксуємо недопрацювання в цьому питанні.

Окрім того, голова ОДА доручив головам райдержадміністрацій, рекомендував міським головам, головам ОТГ створити регіональні координаційні органи для постійного моніторингу та вирішення проблемних питань у сфері пасажирських перевезень за участю всіх зацікавлених сторін, а за підсумками виконання бюджетів за перше півріччя спрямувати додатковий фінансовий ресурс на компенсацію перевезень пільгових категорій громадян.

Прес-служба Черкаської ОДА