– Основне завдання освітньої реформи – надання учням якісних знань в сучасних умовах, відповідному сучасному навчальному середовищі. Для цього формуємо мережу опорних та інноваційних шкіл. Навчання в них є перспективним, якість – значно вищою. Підтвердженням цьому є збільшення вдвічі протягом 2017-18 навчальних років кількості переможців всеукраїнських олімпіад та міжнародних конкурсів. Половина з них – учні 9-11 класів якраз із інноваційних та опорних шкіл.
Зауважу, опорні та інноваційні школи – це нова якість української освіти. Це – кваліфіковані педагогічні кадри, сучасна матеріально-технічна й навчально-методична бази. Підставою ж для створення їх мережі став, зокрема, результат аналізу статистичних даних та процеси реформи з децентралізації влади.
Нині, не зважаючи на незначне збільшення учнівського контингенту, в області функціонує 207 загальноосвітніх навчальних закладів, що є малокомплектними. А це – близько 36 % від їхньої загальної кількості. Зокрема, 11 загальноосвітніх навчальних закладів I ступеня, у яких навчається менше 10 учнів, 44 ЗНЗ I-II ступенів, де 40 і менше школярів та 152 ЗНЗ I-III ступенів, в яких здобувають знання 100 й менше учнів. Найбільше малокомплектних шкіл у Золотоніському, Драбівському, Лисянському, Жашківському та кількох інших районах.
Пропоную порівняти середньорічні фактичні видатки на одного учня в різного типу навчальних закладах. Приміром, видатки на одного учня в Кривоносівському НВК на Золотоніщині, де навчається 18 дітей, становлять 69 413 тис. грн, в Богуславецькому НВК, де 85 учнів, – 25 594 тис. грн. Водночас в інноваційному закладі – Монастирищенському навчально-виховному комплексі «Ліцей – загальноосвітня школа I-III ступенів «Ерудит» навчається 648 учнів, де видатки на 1 учня – 14 633 тис грн. Або ж опорний навчальний заклад «Білозірська ЗОШ I-III ступені. Там – 488 учнів, де на одну дитину передбачено 14 844 тис. грн. Ось, де резерв та можливості місцевих бюджетів!
Нагадаю також, з першого вересня першокласники навчатимуться вже в новій українській школі. На це області передбачено 43, 6 млн грн, з яких 32 млн грн – на технічне обладнання, дидактичні матеріали тощо, решта – на підвищення кваліфікації викладачів.