UAEU2.JPG

07.10.2021

Основним завданням роботодавця відповідно до з ст. 13 Закону України «Про охорону праці» є створення безпечних умов праці, забезпечення працівників засобами індивідуального та колективного захисту. У такій ситуації важливо правильно оцінити ризики, які є на конкретному виробництві, і вжити необхідних заходів щодо їх запобігання або зменшення. Тому вся профілактична робота повинна бути спрямована на першочергове вирішення якраз цього завдання.

У розвинених країнах світу запобігання виробничим небезпекам здійснюється на основі оцінки ризиків. Небезпеки та ризики для життя і здоров'я працівників повинні бути виявлені й оцінені, на основі чого розроблені запобіжні заходи. Проведення такої роботи становить основу охорони праці.

Запобіжні, в окремих випадках регулюючі, заходи повинні здійснюватися за такими пріоритетами:

- усунення небезпеки чи ризику;

- обмеження небезпеки чи ризику в його джерелі шляхом використання технічних засобів колективного захисту;

- мінімізація впливу небезпеки чи ризику шляхом проєктування безпечної технології виробництва, до якої відноситься адміністративне обмеження сумарного часу контактів зі шкідливими виробничими факторами;

- у випадках неможливості усунути небезпеки чи ризики або обмежити їх вплив засобами колективного захисту та адміністративними мірами роботодавець повинен безкоштовно забезпечити працівників засобами індивідуального захисту і вжити заходів щодо гарантованого їхнього використання.

Переважна більшість суб'єктів господарювання не звертає увагу на сучасні принципи управління охороною праці на основі розрахунків та контролю ризиків та не прагне їх впроваджувати. Неусвідомлення необхідності, за сьогоднішніх ринкових умов, перебудови сфери охорони праці відповідно до сучасних міжнародних стандартів та принципів призводить до отримання виробничих травм чи загибелі людей, професійних захворювань, аварій, надмірних економічних витрат, втрати матеріальних ресурсів тощо.

Метою перебудови сфери охорони праці за новітніми принципами є формування робочих місць з безпечними умовами праці, котрі будуть підґрунтям успіху економічного розвитку підприємства. Адже від модернізації умов праці залежить промислова безпека підприємств, надійність захисту здоров'я та життя трудового потенціалу, стабільність роботи, кількість та якість виготовленої продукції, її собівартість.

Запровадження нового підходу до регулювання безпеки на виробництві потребує певних організаційних перебудов й економічних вкладень, а найголовніше – бажання роботодавця покращити ефективність управління охороною праці на своєму підприємстві. Така структурна перебудова повинна ґрунтуватися на усвідомленні власниками суб'єктів господарювання доцільності інноваційних змін та повній відповідальності за їх втілення.

У  відділенні Фонду  діють консультаційні пункти, де посадові особи підприємств, працівники можуть отримати консультації з питань охорони праці, соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань та отримати необхідні нормативні документи в т. ч. безвиїзно  з допомогою електронної пошти.

Консультаційні пункти знаходяться за адресою:

- м. Звенигородка, проспект Шевченка, 16;

- м. Шпола вул. Лозуватська,  60,  к. 110;

- смт.  Лисянка, вул. Гетьманський Шлях, 26.

Наостанок, хотілося б висловити побажання роботодавцям не шкодувати коштів на створення безпечних і нешкідливих умов праці для своїх працівників, оскільки це принесе подвійну віддачу у вигляді додатково створених матеріальних і нематеріальних благ, а застрахованим побажати, щоб вони, приймаючи будь-які рішення в процесі трудової діяльності, завжди піклувались про особисту безпеку і безпеку оточуючих та пам'ятали, що вдома їх чекають рідні і близькі люди живими та здоровими.

Страховий експерт з охорони праці Звенигородського відділення  управління виконавчої дирекції  Фонду соціального страхування України у Черкаській області Бондаренко С.Ф.

Відновне лікування на базі реабілітаційних відділень санаторно-курортних закладів, що надається працюючим українцям за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, має показник ефективності 81,8% у лікуванні складних патологій.

У першому півріччі 2021 року курс реабілітації за кошти ФССУ пройшли 5 108 працівників, які знаходились на лікарняному через важке захворювання або травму (також Фонд фінансує реабілітацію для дітей застрахованих осіб, жінок з порушенням перебігу вагітності, учасників АТО).

З них 4 178 осіб повністю відновили працездатність за підсумками завершення курсу відновного лікування на базі реабілітаційних відділень санаторно-курортних закладів і змогли одразу повернутись до роботи. Показник повної ефективності реабілітації складних патологій за кошти Фонду склав 81,8%.

Найвищий показник ефективності реабілітації спостерігається в разі медико-психологічної реабілітації учасників АТО (100%), а також відновного лікування після оперативних втручань на органах травлення, сечостатевої системи, жіночих статевих органах тощо. Повністю відновлено працездатність у 97,7% пацієнтів за цим профілем.

Високий показник ефективності лікування на базі реабілітаційних відділень санаторно-курортних закладів в пацієнтів, які мали ревматологічні захворювання, опіки, ортопедичні і травматологічні операції (83,3%).

Ефективність реабілітації після інфарктів міокарда, нестабільної стенокардії, операцій на серці, захворювань легень, операцій на легенях і цукрового діабету становить 83,2%. Після оперативних втручань на органах зору – 81,3%.

Після інсультів і черепно-мозкових травм повністю відновлено працездатність було у 61,2% пацієнтів, які проходили реабілітацію за кошти ФССУ.

Пройти відновне лікування в реабілітаційному відділенні санаторно-курортного закладу після перенесених захворювань і травм за кошти ФССУ має право кожна застрахована особа за наявності медичних показань – сьогодні під опікою Фонду 12 мільйонів осіб, які мають офіційне працевлаштування, або є фізичними особами-підприємцями.

Пацієнти направляються на реабілітацію після закінчення гострого періоду захворювання та за наявності визначеної медичної потреби.

Отримати консультацію щодо можливості пройти відновне лікування на базі реабілітаційних відділень санаторно-курортних закладів за кошти ФССУ застраховані особи можуть за телефонами: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/975533 (оберіть відділення за територіальною ознакою).

Також до відповідальних осіб за телефонами вище можуть звертатись лікуючі лікарі, чиї пацієнти потребують продовження стаціонарного лікування на базі санаторно-курортних закладів.

Пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України

З першого жовтня Україна повністю перейшла на електронні лікарняні. Після завершення перехідного періоду до правил створення медичних висновків і роботи з е-лікарняними було внесено ряд змін – їх напрацювали, аналізуючи зворотній зв’язок від усіх учасників процесу, наявні пропозиції, зауваження і кейси. Це дозволило оптимізувати кожну з ланок і мінімізувати можливі помилки.

Про нові норми і актуальні рекомендації по роботі з електронними лікарняними під час онлайн-семінару Федерації аудиторів, бухгалтерів і фінансистів АПК України розповіла Анна Харченко, заступниця начальника управління страхових виплат і матеріального забезпечення, начальниця відділу матеріального забезпечення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Щодо функціонування паперових лікарняних

«З першого жовтня відбувся повний перехід на медичні висновки про тимчасову непрацездатність. Це означає, що відтепер пацієнтам за новими страховими випадками будуть формуватись виключно електронні лікарняні. Зокрема, відтепер в разі вагітності та пологів, а також для пацієнтів з діагнозами чутливих нозологій (таких як ВІЛ/СНІД і розлади психіки) також створюються е-лікарняні (у перехідний період з цих причин непрацездатності видавали паперовий листок). Водночас, ми прогнозуємо, що в окремих випадках паперові лікарняні будуть зустрічатись роботодавцям ще близько двох років. Це пов’язано з довготривалими хворобами, щодо яких раніше було видано первинні паперові лікарняні, і періодом в 12 місяців, упродовж якого застрахована особа має право передати свій лікарняний роботодавцю для призначення матеріального забезпечення», – говорить Анна Харченко.

Існують лише чотири виключення, у разі яких пацієнту видадуть паперовий лікарняний:

  • це продовження лікарняних, які було видано на папері до 01.10.2021;
  • технічні помилки, які призвели до неможливості формування е-лікарняного, та які не було усунуто упродовж 5 днів;
  • помилки при створенні медичного висновку та спливу строку (7 днів), протягом якого лікар мав можливість внести зміни;
  • а також у разі всиновлення новонародженої дитини.

Нагадаємо, що за паперовими і е-лікарняними мають бути подані дві окремі заяви-розрахунки.

Щодо дати, коли е-лікарняний стає підставою для призначення допомоги

«При створенні медичного висновку, на підставі якого формується електронний лікарняний, можуть бути допущені помилки, технічні неточності, вказана недостовірна інформація. У такому випадку лікар упродовж 7 днів з дня формування може внести до нього зміни – для цього створюється окремий коректний медичний висновок, за яким створюється новий е-лікарняний. А електронний лікарняний, який сформувався за першим, помилковим медичним висновком, змінить свій статус на «помилково сформований», – пояснює Анна Харченка.

З цією нормою пов’язана дата, з якої електронний лікарняний може бути використаний роботодавцем для призначення матеріального забезпечення – з 01 жовтня е-лікарняний вважається виданим та є готовим до сплати через повні 7 днів після дати свого закриття.

Наприклад, е-лікарняний, створений 01 жовтня строком на 10 днів, має дату закриття 10.10.2021 та буде вважатись виданим (стане готовим до сплати) з 18.10.2021.

Зверніть увагу, що в особистих кабінетах на вебпорталі Пенсійного фонду е-лікарняний може мати статус «готовий до сплати» вже на наступний день після дати закриття, однак брати його до роботи і починати процедуру призначення матеріального забезпечення варто лише на восьмий день.

Щодо зростання кількості лікарняних

«Якщо раніше лікар видавав листок непрацездатності після одужання пацієнта, під час чого могло пройти декілька візитів на огляд, то тепер часто кожен візит застрахованої особи до лікаря завершується формуванням медичного висновку і створенням електронного лікарняного. Це зручно для пацієнта, адже кожен лікарняний передбачає окреме нарахування матеріального забезпечення, і працівник може отримувати допомогу по тимчасовій непрацездатності швидше, декількома окремими шматочками. Водночас це створює додаткове навантаження на страхувальників, які замість одного лікарняного, наприклад, на 10 днів, мають розглянути і розрахувати два е-лікарняних, кожен по 5 днів», – зазначає Анна Харченко.

Щодо номеру електронного лікарняного

«До унікального номеру е-лікарняного для зручності страхувальників було додано номер страхового випадку – це дає можливість легко зрозуміти, є лікарняний первинним чи продовженням», – говорить Анна Харченко.

Тепер номер електронного лікарняного генерується у форматі ХХХХХХ-ХХХХХХХХХХ-Х (де ХХХХХХ – номер випадку непрацездатності, ХХХХХХХХХХ – порядковий номер листка непрацездатності, Х – номер версії).

Щодо перекриття періодів непрацездатності в різних е-лікарняних однієї особи

«Бувають випадки, коли, наприклад, під час загальної хвороби працівника занедужує його дитина і створюється ще один лікарняний, уже по догляду за хворою дитиною. Для таких випадків ми розробили «правила скорочення» – вони будуть враховуватись автоматично і за відсутності збоїв роботодавець взагалі не бачитиме ті лікарняні, які було «скорочено» через перекриття строків непрацездатності. «Скорочені» лікарняні отримують статус «недійсний», – зазначила Анна Харченко.

Правила скорочення періодів тимчасової непрацездатності у лікарняних визначено у Додатку до Порядку видачі (формування) листків непрацездатності в Електронному реєстрі листків непрацездатності.

Вони враховують вичерпний перелік випадків накладання одна на одну різних причин непрацездатності та їх пріоритету: наприклад, лікарняний по ізоляції від COVID-19 переривається в разі створення е-лікарняного по вагітності та пологах, загальній хворобі, необхідності догляду за хворими рідними тощо, а електронний лікарняний по вагітності та пологах скорочує будь-який з лікарняних, у той час як сам не може бути скорочений жодною іншою причиною непрацездатності.

Пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України

Уже всі заклади охорони здоров’я України формують медичні висновки замість видачі паперових лікарняних – сьогодні створено майже 1,4 млн медвисновків про тимчасову непрацездатність, 90% з яких у разі загальних захворювань або травм. На їх підставі було сформовано і передано до Фонду соціального страхування України на оплату 130 тисяч е-лікарняних.

Тож, вам створили медичний висновок. Як діяти?

  • Якщо ви маєте офіційне працевлаштування, то в разі тимчасової втрати працездатності для вас автоматично відкриється електронний лікарняний.
  • Він сформується на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність (МВТН), який лікуючий або сімейний лікар створить після огляду. Також е-лікарняний автоматично відкриється в разі оформлення медичного висновку для вашої дитини, яка потребує догляду.
  • Одразу після створення медичного висновку на ваш контактний номер телефону надійдуть два повідомлення:

- від E-health щодо створення медичного висновку із указанням його номеру;

- та від Пенсійного фонду України щодо формування електронного листка непрацездатності, його номеру і періоду дії.

  • Потрібно повідомити про це роботодавця. Це можна зробити будь-яким зручним обом способом, наприклад, телефоном.
  • Це все! Тепер ваше завдання – швидше одужувати і чекати на виплати від Фонду соціального страхування України та роботодавця. За станом фінансування лікарняних зручно слідкувати в телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund (інформація щоденно оновлюється за тегами #фінансування_оперативно і #фінансування_страхувальників).
  • Роботодавець (а також усі роботодавці за сумісництвом) будуть бачити ваш е-лікарняний в своїх кабінетах страхувальників з дня його відкриття, але почнуть призначення допомоги лише після завершення визначеного у ньому періоду непрацездатності і сплину строку, у який лікарі можуть внести зміни.
  • Зверніть увагу: роботодавцю доступна лише загальна інформація про вашу непрацездатність, необхідна для призначення матеріального забезпечення – він не дізнається, чим саме ви хворіли. Тому не потрібно передавати роботодавцю медичний висновок про вашу тимчасову непрацездатність, якщо лікар роздрукував для вас витяг, – він містить персональні дані і не є підставою для нарахування матеріального забезпечення.

Розглянемо окремі поширені випадки:

Якщо ви одужали раніше

  • Електронний лікарняний створюється одразу зі статусом «закритий» та містить дату відкриття (початок непрацездатності) і дату закриття (планова дата одужання або наступного огляду).
  • Якщо ви одужаєте раніше, ніж зазначено в е-лікарняному, це має засвідчити лікар – під час візиту він підтвердить працездатність і створить новий медичний висновок, який скоротить дію лікарняного.

Якщо ви довго хворієте

  • Якщо ви не одужаєте у визначений в первинному е-лікарняному термін, лікар створить наступний медичний висновок – на його підставі сформується окремий е-лікарняний, який продовжить тимчасову непрацездатність. Про це потрібно повідомити роботодавця.
  • Таких електронних лікарняних може бути декілька в межах одного страхового випадку (усі вони матимуть тотожну першу частину номеру е-лікарняного до знаку дефісу). За кожним із них матеріальне забезпечення призначається окремо – це дозволяє пришвидшити отримання допомоги, адже для виплат не потрібно чекати одужання.
  • Також новий медичний висновок (а отже наступний продовжений е-лікарняний) створять в разі госпіталізації або направлення на відновне лікування до реабілітаційного відділення санаторно-курортного закладу.
  • Якщо ви лікувались від важких захворювань або травм, маєте ускладнення і показання для продовження лікування в реабілітаційному відділенні, лікарсько-консультативна комісія закладу охорони здоров’я направить вас на таке лікування до санаторно-курортного закладу прямо зі стаціонару. Курс реабілітації працюючих оплачується за кошти Фонду соціального страхування України у повному обсязі. Окремо за час відновного лікування Фондом оплачується продовжений на цей період е-лікарняний.

Детальніше про механізм отримання реабілітації за кошти ФССУ: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/975799

Якщо під час перебування на лікарняному вам відкрили ще один, з іншої причини

  • Інколи різні страхові випадки перекриваються: наприклад, під час вашої хвороби може захворіти дитина, і їй знадобиться догляд. Або ж лікар направив вас на 14-денну самоізоляцію від COVID-19 як контактну особу, однак через декілька днів ви все ж захворіли.
  • Для таких випадків ми розробили «правила скорочення» – вони визначають пріоритет різних причин непрацездатності і скорочують «непріоритетні» е-лікарняні. Так, лікарняний по ізоляції від COVID-19 (який оплачується в розмірі 50% доходу) переривається на користь е-лікарняного по вагітності та пологах (оплачується у розмірі 100% доходу), по загальній хворобі, необхідності догляду за хворими рідними тощо (які оплачують залежно від стажу у розмірі від 50% до 100% доходу). А електронний лікарняний по вагітності та пологах скорочує будь-який з лікарняних, у той час як сам не може бути скорочений жодною іншою причиною непрацездатності.
  • Е-лікарняні скоротяться автоматично, а розмір матеріального забезпечення розрахує роботодавець.

Якщо не прийшло повідомлення про створення медвисновку та/або е-лікарняного

  • Щось пішло не так. Варто спробувати з’ясувати, що сталось, аби виправити помилку.
  • Повідомлення про створення медичного висновку може не надійти, якщо ваші персональні дані, наявні в лікаря, неактуальні. Разом перевірте правильність введеної інформації – можливо, ви змінили прізвище, у вас оновився номер телефону або не заповнено деякі з колонок. Важливо завжди повідомляти лікаря і роботодавця про зміни ваших персональних даних!
  • Якщо інформація була неактуальна, після її оновлення ви отримаєте повідомлення.
  • Переглянути свій медичний висновок можна на Єдиному порталі державних послуг Дія (для цього у спеціальному розділі потрібно ввести номер запису сформованого медичного висновку з SMS).
  • Поставити запитання щодо створення медичних висновків можна інформаційно-довідковій службі НСЗУ: 16-77.
  • Можуть бути дві причини, чому не надійшло SMS про відкриття е-лікарняного: у вашому кабінеті на вебпорталі Пенсійного фонду не вказано або вказано неактуальний номер телефону, або е-лікарняний не було створено.
  • У першу чергу запитайте в лікаря, чи було ним отримано відповідь від Електронного реєстру листків непрацездатності і яку саме. Е-лікарняний може не сформуватись, якщо система не знайде вас у Реєстрі застрахованих осіб – тобто не зможе підтвердити ваше працевлаштування. Якщо ви працевлаштовані, зверніться до роботодавця або на гарячу лінію Пенсійного фонду для з’ясування причин: 0800-503-753.
  • Також е-лікарняний міг сформуватись, але повідомлення не надійти. Ви можете самостійно перевірити, чи відкрився лікарняний – для цього потрібно авторизуватись у вашому кабінету на вебпорталі Пенсійного фонду за допомогою ЕЦП або пройти верифікацію за допомогою BankID. Там же ви зможете оновити свій контактний номер телефону.

Як дізнатись дату фінансування допомоги за е-лікарняним?

  • Перші п’ять днів страхового випадку оплачуються роботодавцем, а решта днів аж до одужання фінансується Фондом соціального страхування України незалежно від кількості е-лікарняних, якими оформлено випадок. Виключенням є допомоги по вагітності та пологах, по догляду за хворими дітьми тощо, які оплачуються за кошти ФССУ з першого дня.
  • Дата фінансування допомоги від Фонду працівнику прямо залежить від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку.
  • Ми радимо не втрачати зв’язок із роботодавцем, цікавитись станом оформлення заяви-розрахунку і знати точну дату її подання.
  • Знаючи точну дату подання заяви-розрахунку за своїм е-лікарняним, ви можете слідкувати за станом фінансування онлайн у телеграм-каналі Фонду: https://t.me/socialfund.
  • Інформація щодо профінансованих дат, у які роботодавцями було подано заяви-розрахунки, оновлюється у телеграм-каналі за тегом #фінансування_оперативно. Зазвичай проходить декілька банківських днів, доки після здійснення фінансування кошти надійдуть на рахунки роботодавців для виплати допомог працівникам.
  • Однак аби працівники могли точно дізнатись, чи кошти вже перераховано їх роботодавцю, ми ввели у телеграм-каналі додаткову звітність за тегом #фінансування_страхувальників – інформація оновлюється у розрізі регіонів і означає, що кошти за заявами-розрахунками, поданими по наведену дату, вже знаходяться на рахунку роботодавця.
  • Після того, як кошти надійдуть на рахунок, роботодавець має виплатити допомогу працівнику у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати, або одразу після отримання коштів від ФССУ.
  • Отримати консультацію щодо оплати е-лікарняних можна за номером гарячої лінії ФССУ: 0800-50-18-92, або в управлінні виконавчої дирекції Фонду, де зареєстровано вашого роботодавця, контакти у розрізі регіонів: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/968493.

Пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України

01.10.2021

За оперативними підсумками 8 місяців 2021 року санаторно-курортним лікуванням за кошти Фонду соціального страхування України було забезпечено 7 331 особу з інвалідністю внаслідок трудового каліцтва.

Потерпілому, якому висновком МСЕК визначена потреба в санаторно-курортному лікуванні, для проходження лікування за кошти Фонду необхідно звернутись до відділення ФССУ за місцем зберігання його справи про страхові виплати та подати такі документи:

- заяву встановленої форми;

- висновок МСЕК про потребу потерпілого в санаторно-курортному лікуванні;

- довідку для одержання путівки на санаторно-курортне лікування за формою № 070/о (термін дії довідки 12 місяців з дати видачі);

- індивідуальну програму реабілітації (за наявності);

- копію паспорта потерпілого та особи, яка його супроводжує, якщо таку потребу визначено висновком МСЕК.

Зазначимо, особи з інвалідністю мають право самостійного вибору санаторно-курортного закладу для проходження лікування. На офіційному вебсайті Фонду розміщено інформаційний перелік санаторно-курортних закладів у розрізі регіонів, місцерозташування та профілів санаторно-курортного лікування, за якими надаються послуги потерпілим внаслідок нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання. Перелік доступний за посиланням www.fssu.gov.ua у розділі «Оголошення».

Пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України

Середньоденний розмір допомоги по вагітності та пологах від Фонду соціального страхування України зріс на 18,1% за підсумками січня-серпня порівняно з тим же періодом минулого року. Він склав 330,85 грн за кожен день перебування у відпустці по вагітності та пологах, яка у загальних випадках триває 126 календарних днів.

Найбільший розмір одного дня декретної відпустки у Києві – він склав 477,3 гривні. Найменший – на Рівненщині, 264,8 гривні.

Загалом упродовж перших 8 місяців 2021 року Фонд прийняв на фінансування допомоги по вагітності та пологах на загальну суму 3,4 млрд гривень.

Фонд перераховує допомогу на підставі отриманої від роботодавця заяви-розрахунку, тож дата фінансування виплати прямо залежить від дати подання заяви роботодавцем. Слідкувати за станом фінансування можна онлайн у нашому телеграм-каналі: https://t.me/socialfund.

Нагадаємо, допомоги фінансуються Фондом у повному обсязі, однак сьогодні наявні затримки у строках фінансування матеріального забезпечення, пов’язані із непокриттям потреби у видатках надходженнями на рахунок ФССУ. Детальніше про причини затримок: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/977373.

Для отримання допомоги по вагітності та пологах за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, отриманий листок непрацездатності необхідно передати роботодавцю не пізніше 12 календарних місяців з дня закінчення відпустки у зв’язку із вагітністю та пологами. У разі роботи за сумісництвом надається копія листка непрацездатності, засвідчена підписом керівника і печаткою за основним місцем роботи.

Допомога по вагітності та пологах надається у розмірі 100% середньої заробітної плати застрахованої особи.

Пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України

З початку року за кошти Фонду соціального страхування України медичною реабілітацію після перенесених захворювань і травм було забезпечено майже 13,5 тис. застрахованих осіб та їх дітей. Зокрема, працівники проходили відновне лікування після ускладнень, викликаних хворобою на COVID-19.

Право на проходження курсу реабілітації на базі санаторно-курортних закладів за кошти Фонду має кожна працевлаштована особа за наявності медичних показів.

Фонд соціального страхування України фінансує медичну реабілітацію за такими профілями:

– нейрореабілітація;

– м’язово-скелетна реабілітація;

– кардіо-пульмонарна реабілітація;

– медико-психологічна реабілітація учасників АТО;

– реабілітація після оперативних втручань на органах зору;

– реабілітація при порушенні перебігу вагітності;

– інша (соматична) реабілітація (після оперативних втручань на органах травлення, сечостатевої системи, жіночих статевих органах).

Якщо внаслідок захворювання на коронавірусну хворобу виникло ускладнення за одним або декількома з наведених профілів, Фонд оплатить курс лікування на базі реабілітаційних відділень санаторно-курортних закладів.

Підставою для направлення на відновне лікування є висновок лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я. Пацієнти направляються на реабілітацію після закінчення гострого періоду захворювання та за наявності медичних показань.

Отримати консультацію щодо можливості пройти відновне лікування на базі реабілітаційних відділень санаторно-курортних закладів за кошти ФССУ застраховані особи можуть за телефонами: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/975533 (оберіть відділення за територіальною ознакою). Також до відповідальних осіб за телефонами вище можуть звертатись лікуючі лікарі, чиї пацієнти потребують продовження стаціонарного лікування на базі санаторно-курортних закладів.

Нагадаємо, з 2018 року механізм забезпечення реабілітаційним лікуванням за кошти Фонду соціального страхування України було реформовано та переведено на адресність. Зокрема, застрахованим особам надано можливість самостійно обирати санаторно-курортний заклад для реабілітаційного лікування, путівки було замінено на тристоронні договори, а право направляти пацієнтів для проходження реабілітації отримали всі заклади охорони здоров’я України, які мають відділення для стаціонарного лікування.

Пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України

Середньоденний розмір допомоги по тимчасовій втраті працездатності, що надається Фондом соціального страхування України у разі хвороби, травми, догляду за хворим членом родини, самоізоляції від COVID-19 тощо склав майже 369,65 гривні за підсумками січня–серпня 2021 року.

За той же період минулого року сума допомоги за один день лікарняного складала 324,15 грн – зростання у цьому році склало 45,5 грн або 14%.

Збільшення розміру компенсації втраченого заробітку за час перебування на лікарняному пов’язано з ростом середньої заробітної плати в Україні.

Підставою для нарахування Фондом матеріального забезпечення є подана роботодавцем заява-розрахунок. Страхувальникам надано можливість надсилати заяви-розрахунки в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису з метою оптимізації та пришвидшення фінансування, а також протидії поширенню COVID-19 в Україні.

Нагадаємо, за підсумками восьми місяців 2021 року Фонд соціального страхування України прийняв на фінансування листки непрацездатності, видані в разі хвороби, травми, самоізоляції або догляду за хворими дітьми, на суму понад 9,9 мільярда гривень – це майже на 62% більше, ніж за той же період 2020 року.

Допомоги фінансуються Фондом у повному обсязі, однак сьогодні наявні затримки у строках фінансування матеріального забезпечення, пов’язані із непокриттям потреби у видатках надходженнями на рахунок ФССУ. Детальніше про причини затримок: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/977373.

Слідкувати за станом фінансування можна онлайн у нашому телеграм-каналі: https://t.me/socialfund.

Пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України

За підсумками січня-серпня 2021 року Фонд соціального страхування України забезпечив надання понад 43 тисяч медичних та соціальних послуг для потерпілих на виробництві, їх супроводжуючих осіб, а також застрахованих осіб і членів їх сімей.

Забезпечення постраждалих через виробничі нещасні випадки або професійні захворювання медичними та соціальними послугами і всіх працюючих соціальною послугою з реабілітаційного лікування є одним з пріоритетних напрямів роботи Фонду. Надання зазначених послуг дозволяє повністю відновити втрачене внаслідок хвороб або травм здоров’я, відновити працездатність, не допустити погіршення стану, упередити настання інвалідності або підвищити якість життя.

ФССУ фінансує надання значної кількості видів медичних та соціальних послуг. Зокрема, Фондом забезпечується:

  • проходження відновного лікування на базі реабілітаційних відділень санаторно-курортних закладів для усіх працюючих за наявності медичних показань;
  • санаторно-курортне лікування для потерпілих на виробництві, які стали особами з інвалідністю;
  • лікування в закладах охорони здоров’я всіх прямих наслідків нещасних випадків на виробництві;
  • фінансування забезпечення потерпілих на виробництві лікарськими засобами і виробами медичного призначення;
  • забезпечення потерпілих на виробництві технічними та іншими засобами реабілітації, колясками;
  • протезування потерпілих на виробництві;
  • медичний і постійний сторонній догляд, побутове обслуговування потерпілих та інші медико-соціальні послуги.

Пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України

Уже з першого жовтня електронні лікарняні повністю замінять своїх паперових попередників. Упродовж наступних двох тижнів інформаційні системи, протоколи обміну даними і правила створення медичних висновків доопрацюють – аби врахувати помилки і нюанси, до яких виникали питання у лікарів, працівників і роботодавців під час тестового періоду.

Тож у жовтні деякі норми, що діють зараз, будуть модернізовані. Наприклад, зміниться термін формування медвисновку і номер е-лікарняного.

Але більшість положень залишаться чинними – головні з них ми докладно роз’яснили у серії публікацій про електронні лікарняні (у телеграм-каналі https://t.me/socialfund їх можна зручно знайти за тегом #елікарняні). Щодо інших консультували у коментарях в соцмережах і під час індивідуальних звернень.

Публікуємо відповіді на найпоширеніші із запитань, які ми отримуємо від застрахованих осіб і їх роботодавців, та які ще не висвітлювали в роз’ясненнях:

Як зрозуміти, отримав працівник невиробничу травму або мав загальне захворювання, якщо йому створено е-лікарняний з причиною непрацездатності «1»?

В електронних лікарняних причина непрацездатності вказується за оновленими кодами – вони відрізняються від визначених для паперових листків непрацездатності. Якщо в паперових лікарняних для загального захворювання та травми невиробничого характеру визначено два різні коди, то в електронному в обох випадках вказується код «1 - Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов’язані з нещасним випадком на виробництві».

Діагноз – персональні дані працівника. Тож з’ясовувати деталізовану причину непрацездатності не варто.

Коли в паперових лікарняних зазначено, що працівник мав травму невиробничого характеру, роботодавці запитують в співробітника пояснення. Чи потрібно це роботи у випадку е-лікарняних?

Роботодавці брали в працівників пояснення щодо обставин травмування, аби правильно призначити матеріальне забезпечення. Адже допомога по тимчасовій непрацездатності не надається, наприклад, у разі одержання травми при вчиненні кримінального правопорушення, навмисного заподіяння шкоди своєму здоров’ю, хвороби або травми через сп’яніння тощо.

Оскільки в е-лікарняних неможливо визначити, мав працівник травму або загальне захворювання, запитувати таке пояснення не потрібно.

Водночас, в е-лікарняному наявна помітка щодо ознак алкогольного чи наркотичного сп’яніння. Якщо тимчасова непрацездатність працівника пов’язана зі сп’янінням, комісія з соціального страхування підприємства має відмовити в призначенні допомоги.

Якщо працівник має довготривале захворювання, то йому оплатять е-лікарняний лише після одужання?

Ні, застрахованій особі, яка довго хворіє, Фонд соціального страхування України оплатить кожний проміжний е-лікарняний. Як і у випадку паперових листків, один страховий випадок може оформлюватись декількома електронними лікарняними. Вони створюються як продовження первинного і підлягають оплаті кожен після своєї видачі.

Однак якщо паперовий лікарняний може продовжуватись лікарем одноосібно до 15 календарних днів, то медичні висновки для формування е-лікарняних лікарі можуть створювати самостійно терміном до 30 календарних днів. Подальше підтвердження тимчасової непрацездатності потребує огляду лікарсько-консультативною комісією (ЛКК).

Орієнтовний термін непрацездатності пацієнта, визначений у е-лікарняному, має ґрунтуватись на індивідуальних показниках стану здоров’я людини та медичних протоколах. Якщо пацієнт не одужає в орієнтовно визначений при огляді термін, лікар сформує новий медичний висновок, на підставі якого сформується окремий, продовжений е-лікарняний.

Оскільки електронний лікарняний працівника стає готовим до сплати лише після завершення визначеного у ньому періоду непрацездатності, не варто формувати надто довгі медичні висновки, якщо для цього немає вагомих підстав.

Багато запитань, що надходять до ФССУ, стосуються функціонування і роботи кабінету страхувальника на вебпорталі Пенсійного фонду України. Щодо цих питань потрібно звертатись на гарячу лінію ПФУ: 0-800-503-753

Добірка основних публікацій щодо електронних лікарняних:

● Як діяти роботодавцю, якщо працівнику відкрили е-лікарняний: https://t.me/socialfund/1356

Сьогодні, 15.09.2021, Фонд соціального страхування України завершив фінансування щомісячних страхових виплат потерпілим на виробництві та членам їх родин за серпень. Кошти перераховано вчасно та в повному обсязі для майже 200 тисяч осіб. Виплати таких допомог здійснюються у наступному місяці за попередній.

З початку року для потерпілих внаслідок професійних захворювань або нещасних випадків на виробництві, зокрема у разі гострих профхвороб на COVID-19, а також членів їх родин було профінансовано понад 7,7 млрд гривень щомісячних страхових виплат.

Фонд соціального страхування України здійснює страхування на випадок тимчасової або стійкої втрати працездатності внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, а також смерті потерпілого. У кожному із зазначених випадків передбачено страхові виплати безпосередньо потерпілим або членам їх сімей.

Зокрема, щомісячна страхова виплата призначається потерпілому у разі часткової або повної втрати працездатності та компенсує втрачений заробіток або його частину відповідно до визначеного МСЕК ступеня непрацездатності. Також страхову виплату щомісяця отримують члени родин потерпілих у разі їх смерті.

Потреба у видатках на лікарняні, декретні, страхові виплати і медико-соціальні послуги перевищила надходження на 2,3 млрд грн у серпні

За підсумками серпня 2021 року на рахунок Фонду соціального страхування України надійшло 2,427 мільярда гривень частки ЄСВ. Потреба у видатках на допомоги і страхові виплати за цей же період склала 4,69 млрд гривень із врахуванням заборгованості з фінансування лікарняних, декретних і допомог на поховання, що накопичилась на початок місяця.

Перевищення потреби у видатках над фактичними доходами від частки ЄСВ, з якої складається бюджет Фонду, склало 2,3 мільярда гривень.

З чим пов’язано зростання потреби у видатках?

  • Потреба у видатках перевищує доходи від частки ЄСВ упродовж усього 2021 року та корелює із зростанням сум допомог за лікарняними листками, виданими, у тому числі, в разі лікування від COVID-19.
  • Наприклад, за підсумками першого півріччя 2021 року витрати Фонду на допомогу по тимчасовій втраті працездатності порівняно з тим же періодом 2020 року збільшились на 3,4 млрд грн, або на 72%.
  • Також з початку пандемії Фонд отримав додаткове фінансове навантаження, пов’язане із оплатою самоізоляції контактних осіб, надання страхових виплат медичним працівникам, які інфікувались коронавірусом під час виконання професійних обов’язків, а також членам їх родин у разі смерті працівників закладів охорони здоров’я тощо.
  • Тож однією з основних причин зростання потреби у видатках є пандемія COVID-19, а періоди піків захворюваності співпадають із збільшенням сум допомог за лікарняними листками, які передають до Фонду на оплату (із врахуванням, що заяви-розрахунки для фінансування допомог подаються після одужання).

З чого складається бюджет Фонду соціального страхування України?

  • Бюджет Фонду майже повністю складається з частки ЄСВ. Увесь обсяг сплаченого єдиного внеску розподіляється між ФССУ, Пенсійним фондом і Фондом соцстрахування на випадок безробіття відповідно до визначених Урядом пропорцій. Так, до бюджету ФССУ надходить частка ЄСВ у розмірі 9,5727% від 100% обсягу єдиного внеску.
  • Ця частка надходить на рахунок Фонду по мірі сплати єдиного внеску страхувальниками та одразу направляється на фінансування матеріального забезпечення та страхових виплат. ФССУ не тримає коштів на рахунку та направляє їх на виплати допомог щодня, аби якомога пришвидшити отримання коштів застрахованими особами.

Чому потреба у видатках Фонду перевищує обсяг надходжень?

  • Так склалось через сукупність двох факторів: зростання потреби у видатках, про яке ми писали вище, і зменшення надходжень.
  • У першу чергу, падіння обсягів надходжень Фонду пов’язано із системним зменшенням упродовж декількох років відсотку частки ЄСВ, яка направляється до бюджету ФССУ. Загалом її було зменшено майже на 5% – до 9,5727%. У грошовому еквіваленті це розрахунково дорівнює близько 16 млрд грн недоотриманих коштів.
  • Таке суттєве зменшення частки від ЄСВ, що направляється на здійснення ФССУ виплат, призвело до фактичної відсутності в бюджеті Фонду резерву коштів, які можна було направити на фінансування допомог у разі непередбачуваного росту потреби у видатках через пандемію.
  • Також надходження зменшились у зв’язку із пільгами, які було запроваджено для захисту підприємців. Так, за розрахунками у 2021 році ФССУ прогнозно недоотримає 745,8 млн гривень частки єдиного внеску через зміни у законодавстві щодо звільнення окремих категорій страхувальників від сплати ЄСВ.

Коли очікувати фінансування лікарняних і декретних допомог?

  • Попри збільшення стандартних строків фінансування матеріального забезпечення, усі види допомог надаються Фондом у повному обсязі.
  • Страховим захистом сьогодні забезпечені майже 12 мільйонів застрахованих осіб і близько 200 тисяч потерпілих на виробництві та їх родин.
  • Фонд соціального страхування України направляє кошти на матеріальне забезпечення і страхові виплати кожного дня. Аби працівники могли слідкувати за станом фінансування онлайн, щоденно у телеграм-каналі Фонду https://t.me/socialfund ми звітуємось про суми і напрями виплат за тегом #фінансування_оперативно.
  • Після проведення фінансування проходить декілька днів банківських операцій, доки кошти надійдуть на рахунок роботодавця. Ця інформація оновлюється за тегом #фінансування_страхувальників.
  • Важливо пам’ятати, що дата фінансування прямо залежить від дати подання заяви-розрахунку за лікарняним листком. Дізнатись точну дату подання заяви-розрахунку працівники можуть у своїй бухгалтерії або у відділенні Фонду за місцем реєстрації роботодавця, контакти у розрізі регіонів: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/968493 (потрібно буде назвати свій ідентифікаційний код).

 

Інформаційно. У зазначеній потребі у видатках враховано виключно безпосередні виплати застрахованим особам, потерпілим на виробництві, членам їх сімей, а також фінансування надання їм медико-соціальних послуг. Адміністративно-господарські витрати (видатки на виконання обов’язків страховика, підтримання і доопрацювання інформаційно-аналітичних систем, заробітна плата працівників, комунальні послуги тощо – загалом 0,1 млрд грн) не включено до наведеної статистики.

У січні–серпні 2021 року Фонд соціального страхування України прийняв на фінансування лікарняні листки, видані у зв’язку із вагітністю та пологами, на загальну суму 3 мільярди 375 мільйонів гривень.

Допомоги нараховано для 87 604 працюючих жінок за 10,2 мільйона днів декретних відпусток.

Фонд фінансує зазначену допомогу для всіх застрахованих осіб за кожен день перебування у відпустці по вагітності та пологах, починаючи з першого дня. У загальних випадках тривалість такої відпустки складає 126 календарних днів (70 днів до передбачуваного дня пологів і 56 днів після пологів).

Додатково до основного може видаватись листок непрацездатності тривалістю 14 календарних днів, який також підлягає оплаті за рахунок коштів Фонду. Такий листок непрацездатності видається в разі передчасних або багатоплідних пологів, виникнення ускладнень під час пологів або в післяпологовому періоді.

Крім того, жінкам, віднесеним до 1–3 категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, листок непрацездатності видається з 27 тижнів вагітності терміном 180 календарних днів.

Нагадаємо, допомоги фінансуються Фондом у повному обсязі, однак сьогодні наявні затримки у строках фінансування матеріального забезпечення, пов’язані із непокриттям потреби у видатках надходженнями на рахунок ФССУ.

Так, за підсумками серпня 2021 року потреба у видатках на лікарняні, декретні, страхові виплати і медико-соціальні послуги перевищила надходження на 2,3 млрд грн. Це пов’язано із суттєвим зростанням потреби у видатках через пандемію, а також  падінням обсягів надходжень через системне зменшення упродовж декількох років відсотку частки ЄСВ, яка направляється до бюджету ФССУ. Загалом її було зменшено майже на 5% – до 9,5727%. 

Уже майже 20 тисяч електронних листків непрацездатності прийнято Фондом соціального страхування України до оплати, а перші з них вже було профінансовано. Як і в разі паперових, для отримання допомоги за електронним лікарняним роботодавець має сформувати та подати до ФССУ заяву-розрахунок – саме від дати її отримання залежить дата фінансування матеріального забезпечення.

Які особливості оформлення заяви-розрахунку за е-лікарняними?

  • Форма заяви-розрахунку, яку необхідно заповнити для отримання коштів на виплату допомог за е-лікарняними, не змінилась і тотожна для паперових і електронних лікарняних.
  • Вона визначена у Порядку фінансування страхувальників, затвердженому постановою правління ФССУ від 19.07.2018 № 12: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/958546
  • Однак у е-лікарняному відсутня серія та відрізняються причини непрацездатності, тож заповнення заяви-розрахунку за такими лікарняними має особливості. У зв’язку із цим не можна поєднувати листки непрацездатності різних видів – за паперовими і е-лікарняними мають бути подані дві окремі заяви-розрахунки.
  • Зверніть увагу, хоча форми заяв-розрахунків однакові для всіх лікарняних, більшість клієнтських спеціалізованих програмних забезпечень для електронного документообігу пропонують окремі форми заяв для паперових і електронних листків непрацездатності.

Формування заяви-розрахунку за е-лікарняним:

  • перші шість колонок заповнюються без змін, а поле «Серія» необхідно залишити порожнім;
  • у полі «Номер» вказується номер електронного лікарняного – він складається із десяти цифр і цифри після знаку дефісу;
  • у наступному полі потрібно вказати, є е-лікарняний первинним або продовженням (1 або 2 відповідно). Визначити це допоможе унікальний номер випадку непрацездатності, який також зазначено в електронному лікарняному – він буде співпадати для всіх лікарняних, сформованих в межах одного страхового випадку. Детальніше: https://www.facebook.com/SocialFundUA/posts/4111263955668786
  • у десятій колонці вказується оновлений код причини непрацездатності – він відрізняється від визначених для паперових лікарняних. Так, в е-лікарняних причини непрацездатності бувають:

«1 - Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов’язані з нещасним випадком на виробництві»

«2 - Вагітність і пологи»

«3 - Необхідність догляду за хворою дитиною»

«4 - Необхідність догляду за хворим членом сім’ї»

«5 - Необхідність догляду за дитиною віком до трьох років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за такою дитиною»

«6 - Карантин, встановлений відповідно до законодавства»

«7 - Протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства»

«8 - Перебування у відділенні санаторно-курортного закладу»

«9 - Тимчасове переведення застрахованої особи відповідно до медичного висновку на легшу, нижчеоплачувану роботу» (може бути із позначкою про зв’язок випадку тимчасової непрацездатності з професійною діяльністю пацієнта)

«10 - Перебування в самоізоляції, обсервації під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-СoV-2»

Також у разі наявності в медичному висновку відмітки про зв’язок випадку тимчасової непрацездатності з професійною діяльністю пацієнта, причина непрацездатності за кодом 1 після завершення відповідного розслідування може бути змінена Фондом на підставі актів розслідування нещасного випадку або професійного захворювання на причини:

«11 - Тимчасова непрацездатність внаслідок професійного захворювання»

«12 - Тимчасова непрацездатність внаслідок нещасного випадку на виробництві»;

  • решта колонок заповнюються, як і раніше.

● Процедура подання заяв-розрахунків за паперовими і е-лікарняними не відрізняється. Документ можна подати онлайн за допомогою клієнтського спеціалізованого програмного забезпечення або на паперових носіях. Однак зверніть увагу, що заяву-розрахунок не можна подати через відповідний інтерфейс в електронному кабінеті страхувальника на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України – наразі він не має функціональної реалізації, а подані через нього заяви-розрахунки не передаються до органів Фонду соціального страхування України! Як подати заяву-розрахунок за е-лікарняними: https://www.facebook.com/SocialFundUA/posts/4117143828414132 

За оперативними підсумками восьми місяців 2021 року Фонд соціального страхування України прийняв на фінансування листки непрацездатності, видані в разі хвороби, травми, самоізоляції або догляду за хворими дітьми, на суму понад 9,9 мільярдів гривень. За той же період минулого року до Фонду подали на оплату лікарняні на суму 6,1 млрд грн – на 61,7% менше.

Зростання видатків за лікарняними спостерігається через збільшення середньої заробітної плати по країні і пандемію – окрім компенсації втраченого за час лікування від COVID-19 заробітку, ФССУ має додаткове фінансове навантаження, пов’язане із оплатою самоізоляції контактних осіб.

Упродовж січня–серпня цього року українські працівники передали на оплату 2,76 мільйона лікарняних листків проти 2 мільйонів у січні­­­­–серпні 2020-го.

Розмір виплат у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності залежить від тривалості страхового стажу та визначається, виходячи із середньоденної заробітної плати працівника. Середньоденна заробітна плата (дохід, грошове забезпечення) обчислюється шляхом ділення нарахованої за розрахунковий період (12 календарних місяців) заробітної плати, на яку нарахований єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, на кількість календарних днів зайнятості у розрахунковому періоді без урахування календарних днів, невідпрацьованих з поважних причин.

У залежності від страхового стажу розмір допомоги складає:

1) 50% середньої заробітної плати (доходу) – застрахованим особам, які мають страховий стаж до 3 років, або в разі самоізоляції від COVID-19 під медичним наглядом незалежно від тривалості стажу;

2) 60% середньої заробітної плати (доходу) – страховий стаж від 3 до 5 років;

3) 70% середньої заробітної плати (доходу) – страховий стаж від 5 до 8 років;

4) 100% середньої заробітної плати (доходу) – страховий стаж понад 8 років, або при наявності пільг відповідно до законодавства, а також медичним працівникам у разі самоізоляції від COVID-19 під медичним наглядом незалежно від тривалості стажу.

Слідкувати за станом усіх виплат від ФССУ застраховані особи можуть у телеграм-каналі, де в оперативному режимі оновлюється інформація про здійснене фінансування: https://t.me/socialfund.

 Пресслужба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України

Перехідний період впровадження електронних лікарняних було продовжено до 01 жовтня – відповідний наказ Міністерства охорони здоров’я України № 1836 підписали 28.08.2021. На цей час пацієнти все ще можуть отримати як паперові, так і е-лікарняні залежно від закладу охорони здоров’я. А в разі вагітності та пологів, захворювання на ВІЛ або психічного розладу мають бути видані виключно паперові листки непрацездатності.

Окрім відстрочення повного переходу на електронні листки непрацездатності, наказом було внесено ряд інших змін, зокрема, щодо набуття е-лікарняними статусу виданих.

Коли на час перехідного періоду е-лікарняні вважаються виданими?

  • До завершення перехідного періоду е-лікарняні вважаються виданими і стають готовими до сплати через 5 днів після закриття. Нагадаємо, раніше електронні лікарняні вважались виданими і ставали готовими до сплати на наступний день після закриття е-лікарняного.

Зверніть увагу, електронний лікарняний в особистих кабінетах має статус «закритий» одразу з дати свого відкриття, однак він є закритим днем у майбутньому – відповідна дата закриття зазначена у е-лікарняному та є плановою датою завершення тимчасової непрацездатності або повторного огляду, після якого буде сформовано новий медичний висновок і створено продовжений е-лікарняний тощо.

Відповідний наказ МОЗ: https://moz.gov.ua/article/ministry-mandates/nakaz-moz-ukraini-vid-28082021--1836-pro-zatverdzhennja-zmin-do-dejakih-normativno-pravovih-aktiv-ministerstva-ohoroni-zdorov%E2%80%99ja-ukraini

  • Така тимчасова норма діятиме упродовж вересня та допоможе зменшити ризики помилок при формуванні е-лікарняних в окремих випадках – наприклад, коли працівник захворів одразу після прийняття на роботу та дані щодо його працевлаштування не встигли синхронізуватись, або дві застраховані особи мають тотожні прізвище, ім’я, по батькові і різницю лише в одну цифру в ідентифікаційному коді тощо.
  • Упродовж цього місяця протоколи обміну даними, інформаційні реєстри і системи доопрацюють, аби електронні лікарняні формувались на підставі медичних висновків чітко і без технічних помилок.
  • Отже, до жовтня е-лікарняний буде ставати підставою для призначення матеріального забезпечення через 5 днів після свого закриття.
  • Аби відслідковувати це було легше, статус е-лікарняного автоматично зміниться на «готово до сплати». З цього дня роботодавець має упродовж не більш ніж 10 календарних днів призначити працівнику допомогу.
  • Після завершення перехідного періоду готовим до сплати е-лікарняний буде ставати, як і передбачено, на наступний день після закінчення періоду тимчасової непрацездатності. Тож призначення допомоги відбуватиметься швидше.

 Пресслужба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України

На відміну від допомог по вагітності та пологах, компенсації заробітку за час догляду за хворою дитиною та інших допомог, які фінансуються за кошти Фонду соціального страхування України з першого дня і до завершення тимчасової втрати працездатності, у випадку загальних захворювань або травм перші п’ять днів непрацездатності оплачуються за кошти роботодавця. А починаючи з шостого дня і до одужання – фінансуються ФССУ.

Як роботодавцю з’ясувати, є е-лікарняний первинним чи продовженням?

  • Роботодавець оплачує лише перші п’ять днів одного випадку тимчасової непрацездатності свого працівника незалежно від кількості лікарняних листків, якими його оформлено. Тож страхувальнику важливо знати, чи є різні лікарняні виданими в межах одного страхового випадку.
  • У паперових листках непрацездатності на бланку наявна відмітка «первинний» або «продовження», однак в е-лікарняних така позначка відсутня.
  • На підставі даних медичних висновків, що складають один випадок тимчасової непрацездатності, в порядку черговості формуються е-лікарняні, кожен наступний з яких створюється як продовження першого та разом складають один страховий випадок.
  • Тож унікальний номер випадку непрацездатності для всіх електронних лікарняних, сформованих в межах одного випадку, буде співпадати.
  • При цьому номери самих е-лікарняних можуть відрізнятися, навіть якщо всі вони видані як продовження.
  • Аби і працівник, і роботодавець могли побачити зв’язок е-лікарняних, Пенсійний фонд України оновив інтерфейси особистих кабінетів на вебпорталі електронних послуг – відтепер там доступні розширені можливості деталізованого перегляду е-лікарняних.
  • Зокрема, було додано інформацію щодо номеру випадку тимчасової непрацездатності, який раніше був недоступний для перегляду страхувальниками і застрахованими особами.
  • Тож тепер аби з’ясувати, є е-лікарняний первинним чи продовженням, достатньо звернути увагу на унікальний номер страхового випадку.
  • Якщо в працівника декілька електронних лікарняних, створених як продовження, всі вони матимуть однаковий унікальний номер – «номер випадку непрацездатності».
  • Крім того, в інтерфейсі з’явилась інформація про наявність ознак алкогольного/наркотичного сп’яніння пацієнта, порушення ним режиму лікування, а також щодо причини непрацездатності, зокрема, встановленої ФССУ (наприклад, щодо зв’язку хвороби або травми із виробництвом).

Гаряча лінія з питань користування особистими кабінетами на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України: 0-800-503-753

Гаряча лінія щодо оплати е-лікарняних і подання за ними заяв-розрахунків: 0-800-501-892

Пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України

Щодня в Україні зростає кількість медичних висновків про тимчасову непрацездатність, які лікарі створюють для пацієнтів замість видачі звичних паперових лікарняних. Сьогодні за даними НСЗУ сформовано вже майже 177 тисяч медвисновків, 92,9% з яких – у разі захворювання або травми загального характеру.

Як і паперові, автоматично сформовані на підставі медвисновку е-лікарняні є підставою для отримання матеріального забезпечення від Фонду соціального страхування України.

Однак на відміну від паперових листків, які видаються після одужання, електронний лікарняний сформується після засвідчення початку тимчасової непрацездатності працівника медичним висновком.

Такий лікарняний з першого дня доступний для перегляду в особистих кабінетах пацієнта та страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України і одразу має статус «закритий». Але використати його для призначення матеріального забезпечення роботодавець може лише після завершення визначеного у ньому періоду непрацездатності – аби відслідковувати це було легше, статус е-лікарняного автоматично зміниться на «готово до сплати».

Портал електронних послуг: https://portal.pfu.gov.ua  

Гаряча лінія з питань користування кабінетом страхувальника: 0-800-503-753

Призначити працівнику матеріальне забезпечення на підставі готового до сплати е-лікарняного роботодавець має упродовж не більш ніж 10 календарних днів з дня закінчення періоду тимчасової непрацездатності. Тоді як у випадку паперових лікарняних призначення матеріального забезпечення має відбуватись упродовж 10 календарних днів з дня отримання лікарняного від працівника. Ще 5 робочих днів після призначення допомоги як для паперових, так і е-лікарняних відведено на подання заяви-розрахунку.

Процедура призначення, розрахунку та виплати матеріального забезпечення за е-лікарняними не змінилась, однак якщо роботодавець має декілька листків непрацездатності різних видів, він має подати дві заяви-розрахунки окремо: за паперовими і електронними лікарняними. Це пов’язано з тим, що в е-лікарняних відсутня серія та оновлено коди причин тимчасової непрацездатності.

Детальніше щодо особливостей оформлення заяв-розрахунків за е-лікарняними: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/975846

Гаряча лінія з питань оплати е-лікарняних: 0-800-501-892

Подати заяву-розрахунок за е-лікарняними можливо:

- в електронному виді за допомогою клієнтського спеціалізованого програмного забезпечення із застосування електронного підпису/печатки (так до Фонду подають вже близько 80% заяв-розрахунків),

- або на паперових носіях.

Зверніть увагу, що наявний в електронному кабінеті страхувальника інтерфейс для подання заяв-розрахунків наразі не має функціональної реалізації. У випадку подання роботодавцем заяви-розрахунку через кабінет на сайті Пенсійного фонду України така заява-розрахунок не передається до органів Фонду соціального страхування України. Скористайтесь клієнтським спеціалізованим програмним забезпеченням.

Детальніше про дії роботодавця, якщо його працівнику відкрили електронний лікарняний: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/977004 

Як діяти працівнику, якщо йому відкрили е-лікарняний: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/976983

Пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України

Уже з вересня заклади охорони здоров'я мають повністю перейти на формування медичних висновків замість видачі пацієнтам звичних паперових листків непрацездатності.

Е-лікарняні формуються автоматично одразу після створення медичного висновку, якщо пацієнт є застрахованою особою – тобто має офіційне працевлаштування, є ФОП тощо. Також е-лікарняний автоматично відкриється для одного із застрахованих батьків, якщо медичний висновок сформовано для дитини, яка потребує догляду.

Як діяти роботодавцю, якщо його працівнику відкрили е-лікарняний?

  • Якщо щодо страхового випадку працівника сформують електронний медичний висновок про тимчасову непрацездатність замість видачі паперового лікарняного, на його підставі автоматично сформується е-лікарняний.
  • Одразу після створення медичного висновку, працівник повинен повідомити про це роботодавця зручним обом способом. Краще завчасно обговорити на підприємстві, як саме працівники будуть повідомляти про свою тимчасову непрацездатність.
  • Сповіщення про відкриття е-лікарняного надійде роботодавцю в кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.

Портал електронних послуг: https://portal.pfu.gov.ua

Гаряча лінія з питань користування кабінетом страхувальника: 0-800-503-753

  • Сформований е-лікарняний стане доступним для перегляду у день його створення. Він одразу матиме статус «Закритий», а після завершення терміну тимчасової непрацездатності працівника його статус зміниться на «Готовий до сплати». З цього моменту е-лікарняний стає підставою для надання матеріального забезпечення.
  • На призначення працівнику матеріального забезпечення відведено не більше 10 календарних днів з дня закінчення періоду тимчасової непрацездатності, визначеного е-лікарняним.
  • Готовий до сплати е-лікарняний друкується або залишається в електронному вигляді (за рішенням роботодавця).
  • Кадрова служба або відповідальна особа кадрової служби визначає страховий стаж застрахованої особи (пільги) та кількість календарних днів непрацездатності, що підлягають оплаті за рахунок коштів роботодавця та Фонду соціального страхування України. Зазначена інформація (за бажанням або визначенням роботодавця) формується у паперовому або електронному вигляді.
  • Е-лікарняний, відомості щодо визначеного страхового стажу та кількості днів непрацездатності, що підлягають оплаті, передаються до комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства.
  • Комісія із соціального страхування на підприємствах продовжує свою роботу та зберігає весь обсяг функцій, передбачених Положенням про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 13.

Положення про комісію: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/958640

  • Рішення про призначення або відмову у призначенні матеріального забезпечення комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства передає до підрозділу бухгалтерії підприємства, який нараховує матеріальне забезпечення.
  • Бухгалтерією здійснюється розрахунок матеріального забезпечення на підставі е-лікарняного (за необхідності його паперової роздруківки) та рішення комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства. Даний розрахунок записується в електронному або паперовому вигляді (за рішенням роботодавця) та відображається в бухгалтерських проводках.
  • Заповнюється заява-розрахунок та подається до відділення Фонду за місцем обліку.

Роз'яснення щодо заповнення заяви-розрахунку для надання матеріального забезпечення (загальне): http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/960180

Щодо особливостей оформлення заяв-розрахунків за е-лікарняними: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/975846

Гаряча лінія з питань оплати е-лікарняних: 0-800-501-892

  • Подати заяву-розрахунок за е-лікарняними можливо:

- в електронному виді за допомогою клієнтського спеціалізованого програмного забезпечення із застосування електронного підпису/печатки,

- або на паперових носіях.

  • Більшість роботодавців вже перейшли на електронний документообіг з Фондом соціального страхування України – близько 80% заяв-розрахунків подаються до Фонду онлайн.
  • Зверніть увагу, що наявний в електронному кабінеті страхувальника інтерфейс для подання заяв-розрахунків наразі не має функціональної реалізації. У випадку подання роботодавцем заяви-розрахунку через кабінет на сайті Пенсійного фонду така заява-розрахунок не передається до органів Фонду соціального страхування України. Скористайтесь клієнтським спеціалізованим програмним забезпеченням.
  • Подати заяву-розрахунок до ФССУ роботодавець має не пізніше 5 робочих днів з моменту прийняття рішення про призначення матеріального забезпечення комісією (уповноваженим).
  • Якщо роботодавець має декілька листків непрацездатності різних видів, він має подати заяви-розрахунки окремо за паперовими і е-лікарняними.
  • Упродовж одного місяця з дня виплати допомоги працівнику роботодавець направляє до Фонду повідомлення про проведення виплат за встановленою формою. Це також можна зробити в електронному виді.

Пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України

Сума середньоденної виплати допомоги по вагітності та пологах від Фонду соціального страхування України за підсумками липня 2021 року склала 344,7 гривні. Це на 22,3%, або на 63 гривні більше, ніж у тому ж місяці минулого року.

У розрізі регіонів за даними липня середньоденний розмір допомоги коливається від 272 грн у Волинській області до 504,9 грн у Києві. Нагадаємо, розмір допомоги по вагітності та пологах залежить від середньої заробітної плати застрахованої особи. Фонд фінансує цей вид матеріального забезпечення у сумі 100% середнього доходу незалежно від тривалості страхового стажу.

Також одні з найбільших сум виплат за кожен день декретної відпустки фінансуються Фондом для працівниць Київської (333,2 грн), Луганської (321,5 грн), Донецької (318,2 грн), Дніпропетровської (317,4 грн), Миколаївської (315,3 грн), Закарпатської (314,2 грн), Одеської (311,6 грн) і Черкаської (303 грн) областей.

Загалом упродовж минулого місяця Фонд прийняв на фінансування заяви-розрахунки для виплати декретних допомог на суму понад 434,7 млн гривень.

Зверніть увагу, дата фінансування декретної допомоги прямо залежить від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку на виплату коштів працівнику. Слідкувати за станом надання матеріального забезпечення застраховані особи можуть онлайн у телеграм-каналі Фонду https://t.me/socialfund.

Нагадаємо, ФССУ фінансує зазначену допомогу для всіх працюючих жінок за кожен день перебування у відпустці по вагітності та пологах. У загальних випадках її тривалість складає 126 календарних днів (70 днів до передбачуваного дня пологів і 56 днів після пологів).

Додатково до основного може видаватись листок непрацездатності тривалістю 14 календарних днів, який також підлягає оплаті за рахунок коштів Фонду. Такий листок непрацездатності видається в разі передчасних або багатоплідних пологів, виникнення ускладнень під час пологів або в післяпологовому періоді.

Пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України

Поступово Україна переходить на автоматичне формування е-лікарняних замість видачі паперових листків непрацездатності. Уже з вересня всі заклади охорони здоров'я мають повністю перейти на формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність.

Як діяти працівнику, якщо йому відкрили е-лікарняний?

  • Якщо працівник є застрахованою особою, то в разі оформлення лікарем медичного висновку про тимчасову втрату працездатності для нього автоматично сформується е-лікарняний. Також е-лікарняний автоматично відкриється в разі оформлення медичного висновку для дитини застрахованої особи, яка потребує догляду.
  • Одразу після створення медичного висновку потрібно повідомити про це роботодавця. Це можна зробити будь-яким зручним обом способом, наприклад, телефоном.
  • Якщо працівник має ЕЦП, він зможе переглянути свій е-лікарняний в особистому кабінеті застрахованої особи на сайті Пенсійного фонду України. Але зазвичай у цьому немає потреби – усю необхідну інформацію щодо е-лікарняного роботодавець бачить у власному кабінеті страхувальника.
  • Водночас, роботодавець бачить лише загальну інформацію щодо тимчасової непрацездатності свого працівника, необхідну для призначення матеріального забезпечення – йому недоступний ані діагноз, ані інші приватні відомості застрахованої особи.
  • Не потрібно передавати роботодавцю медичний висновок про тимчасову непрацездатність – він містить персональні дані і не призначений для сторонніх. Також медичний висновок не є підставою для нарахування матеріального забезпечення.
  • Якщо працівник не одужає у визначений в першому медичному висновку термін, лікар створить наступний медичний висновок, який продовжить тимчасову непрацездатність – про це потрібно повідомити роботодавця.
  • Одразу після завершення періоду тимчасової непрацездатності е-лікарняний працівника змінює свій статус на «Готовий до сплати».
  • З цього моменту роботодавець має упродовж не більш ніж 10 календарних днів призначити працівнику матеріальне забезпечення, а після дати призначення не пізніше ніж через 5 робочих днів сформувати і передати до ФССУ заяву-розрахунок.
  • Саме від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку залежить дата фінансування допомоги від Фонду працівнику.
  • Ми радимо не втрачати зв’язок із роботодавцем, цікавитись станом оформлення заяви-розрахунку і знати точну дату її подання.
  • Знаючи точну дату подання заяви-розрахунку за своїм е-лікарняним, працівник може слідкувати за станом фінансування онлайн у телеграм-каналі Фонду: https://t.me/socialfund.
  • Інформація щодо профінансованих дат, у які роботодавцями було подано заяви-розрахунки, оновлюється у телеграм-каналі за тегом #фінансування_оперативно. Зазвичай проходить декілька банківських днів, доки після здійснення фінансування кошти надійдуть на рахунки роботодавців для виплати допомог працівникам.
  • Однак аби працівники могли точно дізнатись, чи кошти вже перераховано їх роботодавцю, ми ввели у телеграм-каналі додаткову звітність за тегом #фінансування_страхувальників – інформація оновлюється у розрізі регіонів і означає, що кошти за заявами-розрахунками, поданими по наведену дату, вже знаходяться на рахунку роботодавця.
  • Після того, як кошти надійдуть на рахунок, роботодавець має виплатити допомогу працівнику у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати, або одразу після отримання коштів від ФССУ.

Пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України

Учора, 17.08.2021, Фонд соціального страхування України завершив фінансування щомісячних страхових виплат потерпілим на виробництві та членам їх родин за липень, кошти перераховано вчасно та в повному обсязі для майже 200 тисяч осіб. Виплати таких допомог здійснюються Фондом у наступному місяці за попередній.

За оперативними даними для потерпілих внаслідок професійних захворювань або нещасних випадків на виробництві, зокрема у разі гострих профхвороб на COVID-19, з початку року було профінансовано понад 6,8 млрд гривень щомісячних страхових виплат.

Середній розмір допомоги за підсумками семи місяців 2021 року склав 4 340,38 гривні. Це на 14,3%, або 543,5 грн більше, ніж за той же період 2020 року.

Фонд соціального страхування України здійснює страхування на випадок тимчасової або стійкої втрати працездатності внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, а також смерті потерпілого. У кожному із зазначених випадків передбачено страхові виплати безпосередньо потерпілим або членам їх сімей.

Зокрема, щомісячна страхова виплата призначається потерпілому у разі часткової або повної втрати працездатності та компенсує втрачений заробіток або його частину відповідно до визначеного МСЕК ступеня непрацездатності. Також страхову виплату щомісяця отримують члени родин потерпілих у разі їх смерті.

Пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України

За оперативними підсумками січня–липня 2021 року Фонд соціального страхування України прийняв на фінансування листки непрацездатності, видані у зв’язку з хворобою (у тому числі на COVID-19), травмою, самоізоляцією або доглядом за хворою дитиною на суму 9 мільярдів гривень проти 5,46 млрд гривень за той же період 2020 року. Зростання потреби у видатках склало 65,8%.

Кількість осіб, які звернулись за компенсацією втраченого за час тимчасової непрацездатності заробітку, склала за цей період майже 1,77 млн працівників проти 1,25 млн у 2020-му. Це на 0,52 млн осіб, або 41,6% більше.

Нагадаємо, динаміка зростання сум і кількості листків непрацездатності спостерігається Фондом з осені минулого року та пов’язана із розповсюдженням коронавірусної хвороби. Крім того, на розмір видатків за лікарняними листками впливає зростання розміру середньої заробітної плати по країні.

Дата фінансування Фондом допомоги по тимчасовій втраті працездатності прямо залежить від дати подання заяви-розрахунку роботодавцем. Фінансування здійснюється у робочі дні по мірі надходжень частки від ЄСВ на рахунок Фонду.

Слідкувати за станом фінансування застраховані особи можуть у телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund.

Розмір виплат у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності залежить від тривалості страхового стажу та визначається, виходячи із середньоденної заробітної плати працівника. Розмір допомоги складає:

1) 50% середньої заробітної плати (доходу) – застрахованим особам, які мають страховий стаж до 3 років, або в разі самоізоляції від COVID-19 під медичним наглядом незалежно від тривалості стажу;

2) 60% середньої заробітної плати (доходу) – страховий стаж від 3 до 5 років;

3) 70% середньої заробітної плати (доходу) – страховий стаж від 5 до 8 років;

4) 100% середньої заробітної плати (доходу) – страховий стаж понад 8 років, або при наявності пільг відповідно до законодавства, а також медичним працівникам у разі самоізоляції від COVID-19 під медичним наглядом незалежно від тривалості стажу.

Пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України

Станом на сьогодні Фонд соціального страхування України прийняв на фінансування 1 704 заяви-розрахунки від роботодавців для фінансування допомог за 2 867 е-лікарняними.

Про це повідомила заступниця директора виконавчої дирекції ФССУ Владислава Хижняк на селекторній нараді із керівництвом і фахівцями управлінь ВД Фонду в областях і місті Києві. Участь у заході також взяли начальниця управління матеріального забезпечення та страхових виплат виконавчої дирекції Фонду Світлана Зарубіна, заступниця начальника управління – начальниця відділу матеріального забезпечення Анна Харченко, головна спеціалістка відділу медичної експертизи Ірина Калініченко, представники розробника ЄІАС Фонду та інші.

«У липні ми отримали від роботодавців перші заяви-розрахунки, які містили в собі електронні лікарняні. На сьогодні таких заяв уже 1 704 за майже трьома тисячами е-лікарняних, і щодня ця кількість збільшується. Медичні висновки при тимчасову непрацездатність формуються в 44% усіх закладів охорони здоров’я та ФОП, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та здійснюють експертизу з тимчасової втрати працездатності», – говорить Владислава Хижняк.

Представники розробника ЄІАС Фонду представили фахівцям робочих органів напрацьовану групу підсистем «Оброблення та аналіз електронних листків непрацездатності» та надали рекомендації щодо її практичного застосування.

За словами Владислави Хижняк, на сьогодні 80 тисяч медичних висновків було автоматично відправлено в Електронний реєстр листків непрацездатності Пенсійного фонду України, а готовими до сплати є вже 36,6 тис. електронних лікарняних.

«Готовим до сплати е-лікарняний стає на наступний день після дати завершення тимчасової непрацездатності працівника, статус е-лікарняного автоматично змінюється в кабінеті страхувальника. З цього моменту роботодавець має упродовж 10 календарних днів призначити працівнику матеріальне забезпечення та, якщо тривалість лікарняного понад 5 робочих днів або він підлягає оплати за кошти Фонду з першого дня , упродовж 5 робочих днів після призначення подати до ФССУ заяву-розрахунок для фінансування допомоги», – зауважила Анна Харченко.

Також вона зазначила, що на період перехідної моделі в разі вагітності та пологів лікарі мають видати паперовий листок непрацездатності. Формування медичних висновків і створення е-лікарняних з цієї причини непрацездатності під час перехідного періоду по впровадженню електронних лікарняних не передбачено.

Окремо Анна Харченко звернула увагу роботодавців на доступні механізми подання заяв-розрахунків за е-лікарняними – станом на сьогодні подати заяви-розрахунки за е-лікарняними можливо:

  • в електронному виді за допомогою клієнтського спеціалізованого програмного забезпечення із застосування електронного підпису/печатки,
  • або на паперових носіях.

«У кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду наявний інтерфейс подання заяви-розрахунку безпосередньо з кабінету – однак, на сьогодні це лише напрацювання візуального інтерфейсу, функціональна реалізація відсутня. Тобто у випадку подання роботодавцем заяви-розрахунку через кабінет на сайті Пенсійного фонду така заява-розрахунок не передається до органів Фонду соціального страхування України та не підлягає оплаті. Подати заяву на фінансування матеріального забезпечення в електронному вигляді роботодавці, як і раніше, можуть за допомогою клієнтського спеціалізованого програмного забезпечення», – говорить Анна Харченко.

Світлана Зарубіна та Ірина Калініченко надали фахівцям робочих органів виконавчої дирекції Фонду рекомендації та практичні поради щодо організації роботи з моніторингу відомостей з Електронного реєстру листків непрацездатності.

«Впровадження е-лікарняних не лише унеможливлює обіг фальсифікованих листків непрацездатності, але і дозволяє ефективніше проводити перевірки обґрунтованості встановлення тимчасової непрацездатності. Зокрема, завдяки ризик-орієнтованим підходам фахівці Фонду з вищою медичною освітою мають можливість здійснювати моніторинг сформованих е-лікарняних», – говорить Світлана Зарубіна.

Ірина Калініченко звернула увагу на наявні критерії фільтрації е-лікарняних і нагадала основні фактори ризику, які є підставою для відбору документу на перевірку.

Нагадаємо, поступово Україна переходить на автоматичне формування е-лікарняних замість видачі паперових листків непрацездатності. Перехідна модель триватиме з червня по серпень цього року.

Пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України